BMW serii 1, 2 gen. Od 2011

Kompaktowe sportowe auto
BMW serii 1 należy do sportowych przedstawicieli klasy kompaktowej i dzięki napędowi na tylną oś pełni specjalną rolę w swojej klasie. Ta technika w połączeniu ze sztywnym sportowym układem jezdnym sprawia, że najmniejsze BMW jest samochodem ekstremalnie aktywnym i sprawnym podczas prowadzenia. Zoptymalizowana druga generacja (od roku 2011) wyróżnia się również pod względem niezawodności i zapewnia sobie zwycięstwo w swojej klasie w raporcie samochodów używanych DEKRA.

Oprócz wersji czterodrzwiowej osoby zainteresowane mogą również wybrać nieco tańszą wersję dwudrzwiową. Bazujące na 1 generacji modele coupe i cabrio od wiosny 2014 roku zostały przeniesione przez BMW do odrębnej serii 2.

W dobrze wykonanym wnętrzu jedynki wciąż panuje sportowa ciasnota, jednak dodatkowe dziewięć centymetrów długości w porównaniu z poprzednikiem oznacza przede wszystkim większą swobodę ruchu dla osób siedzących z tyłu. Również bagażnik o pojemności od 360 do 1200 litrów spełnia normę dla klasy.

Pod względem zachowania podczas jazdy druga generacja sztywno zestrojonego zespołu napędowego nie pozostawia żadnych kompromisów. Żwawe prowadzenie, dokładny układ kierowniczy, precyzyjna zmiana biegów i znakomite właściwości jezdne podkreślają sportowy charakter najmniejszego BMW. Kierowcy o zacięciu sportowym mają do dyspozycji różne sportowe pakiety, które zawierają na przykład koła o wielkości 17 lub 18 cali z mieszanym ogumieniem, twardsze sportowe zawieszenie, sportowy układ kierowniczy i naturalnie dopasowane siedzenia i wygląd.

Również dynamiczne silniki przyprawiają o szybsze bicie serca kierowców. Dobrze dobrane silniki pokrywają spektrum mocy od 95 KM/70 kW w modelu 114d do sześciocylindrowego silnika o mocy 320 KM/235 kW w modelu 135i. Silniki wysokoprężne o dużej kulturze pracy, dzięki działaniom skierowanym na wzrost ekonomii oraz automatycznemu układowi Start-Stop szczególnie oszczędnie obchodzą się z paliwem. 116d z czasów przed face liftingiem z roku 2015 zadowala się według normy 4,1 litrami paliwa. Topowa wersja M135i tak samo, jak118d i 120d jest dostępna również z napędem na cztery koła (xDrive).

Nowoczesny pakiet bezpieczeństwa obejmuje seryjnie sześć poduszek powietrznych i ESP. Opcjonalnie dostępne są różne systemy asysty jazdy, jak na przykład asystent świateł drogowych, parkowania i utrzymania pasa ruchu, jak również tempomat i funkcja hamowania.

Komentarz 2017
Także i w obecnej generacji widać kontynuowanie tradycji jedynego w swoim rodzaju w tej klasie napędu tylnego. Również w raporcie usterkowości 2017 dla tego pojazdu pierwszej generacji zarezerwowano nadzwyczaj dobre oceny. Wraz z rosnącym przebiegiem nie zaszkodzi sprawdzenie przedniej szyby i reflektorów przeciwmgłowych. Wielokrotnie odnotowano też uderzenia kamieni w szybę. Na specjalistach z DEKRA generacji serii 1 zostawiła jednak znakomite wrażenie. Praktycznie trudno wskazać słabe punkty.

pokaż szczegóły pojazdu