Volvo S60/V60 od roku 2010

Ponadprzeciętny
Volvo z wprowadzoną na rynek w roku 2010 serią klasy średniej S60/V60 stawia na sportowy styl. Elegancko zaokrąglona linia dachu zbliża limuzynę S60 do wyglądu coupe, podczas gdy V60 wciela się w rolę sportowego combi. Przedstawicieli tej serii charakteryzuje najwyższa niezawodność, znakomite wykończenie i wysoki standard bezpieczeństwa. W raporcie samochodów używanych DEKRA 2017 szwedzkie auto zapewniło sobie, tak samo, jak rok i dwa lata wcześniej, zwycięstwo w klasie średniej.

Oferowana pasażerom ilość wolnego miejsca jest w porządku, jednakże dynamiczna linia tyłu limuzyny ogranicza nieco ilość wolnego miejsca nad głową. Również możliwości bagażowe nie są za duże. Bagażnik mieści 380 litrów w S60, w combi jest to tylko 305 litrów, które można jednak powiększyć do 1.241 litrów. Wykończenie oraz jakość materiałów są na poziomie premium.

Na drodze Volvo klasy średniej charakteryzuje się dynamicznym prowadzeniem i precyzyjnym zachowaniem podczas kierowania. Wyważony, dopasowany układ jezdny oferuje niezły komfort amortyzacji. Pakiet bezpieczeństwa zalicza się od dawna do silnych stron Volvo. Oprócz Airbag-Phalanx i ESP S60/V60 jest wyposażony seryjnie w asystenta hamowania awaryjnego City z detekcją pieszych. Opcjonalnie lista wyposażenia obejmuje system ostrzegania przed sennością, asystenta toru jazdy, adaptacyjne tempomaty oraz wskaźnik ograniczenia prędkości. Wyposażenie seryjne zawiera system audio, klimatyzację (2-strefową od wersji Kinetic) oraz automatyczny system Start-Stop.

Do średniej wielkości Volvo dobrze pasują kulturalne i oszczędne pięciocylindrowe silniki wysokoprężne D3 i D5 o mocy 163 KM/120 kW i 215 KM/158 kW. Szczególnie skromnie wygląda 1,6-litrowy silnik czterocylindrowy D2 o mocy 115 KM/84 kW. Zgodnie z normą model po face liftingu z roku 2013 zadowala się zużyciem zaledwie 3,9 litra.

Dużą kulturą jazdy charakteryzuje się również silnik benzynowy 2.0T o mocy 203 KM/149 kW. Dla tego silnika, jak również dla T4 i T5 dostępna jest sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Napęd na cztery koła jest dostępny dla obu wariantów karoserii w połączeniu z silnikiem T6 i D5.

Komentarz 2017
Model S60/V60 pokonuje całą czołówkę i zwycięża w klasie średniej. Również wraz z wzrostem przebiegu nic Szwedowi nie można zarzucić. Wręcz przeciwnie, z upływem lat S60/V60, jest on jak stare dobre wino! Gratulacje dla Volvo!

pokaż szczegóły pojazdu