Honda Jazz 2008 do 2015, (2 gen)

Kompaktowy cud przestrzeni
Druga edycja Hondy Jazz (2008 do 2015) charakteryzuje się niewiarygodną ilością miejsca wewnątrz, zmienną konfiguracją wnętrza oraz przyjazną dla środowiska wersją hybrydową. To połączenie vana i samochodu kompaktowego jest ponadto zwycięzcą w raporcie samochodów używanych DEKRA 2017 w segmencie małych samochodów.

Najmłodsze dziecko w palecie modeli Hondy jest wzorem ekonomii wolnej przestrzeni. Potrzebuje jedynie 3,90 m długości zewnętrznej, aby bezproblemowo pomieścić pasażerów przy dużej ilości miejsca nad głową, zapewniając im równocześnie wygodne wsiadanie. Oprócz tego tylne siedzenia można składać w formie dzielonej i podnosić je niczym fotel kinowy.

Dzięki temu powstaje duża, uniwersalna przestrzeń bagażowa, której i tak już duży standardowy format 428 litrów może urosnąć do 1384 litrów. Ta możliwość zmiany nie jest utracona nawet w wersji hybrydowej, ponieważ 42-litrowy zbiornik paliwa znajduje się pod przednimi siedzeniami. Wnętrze charakteryzuje się ponadto funkcjonalnością, solidnością i porządnym wykończeniem.

W przeciwieństwie do poprzednika nowy Jazz został znacznie poprawiony pod kątem komfortu jazdy i amortyzacji. Zachowanie podczas jazdy jest pewne, kierownica pracuje lekko. Widoczność do tyłu nie jest jednak optymalna, dlatego model ten najlepiej wyposażyć w czujniki parkowania.

Paleta silników nie stanowi zagadki. Do wyboru są dwa silniki benzynowe: jeden 1.2 litra o mocy 90 KM/66 kW oraz jeden 1.4 litra o mocy 100 KM/73 kW, który zapewnia nieco lepszą dynamikę. Alternatywnie Honda oferuje benzynowo-elektryczną hybrydę o mocy 98 KM/72 kW i według normy zadowala się spalaniem 4,5 litra paliwa. Jest on połączony z bezstopniową skrzynią automatyczną CVT, która jest dostępna również dla silnika 1.4 litra.

Do obszernego pakietu bezpieczeństwa małego Japończyka należy seryjnie sześć poduszek powietrznych i ESP. Hamulce działają skutecznie, jednak w przypadku zakupu samochodu używanego należy je sprawdzić. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Jazz otrzymuje pięć gwiazdek. Jeżeli chodzi o komfort, wiele zależy od wersji wyposażenia. Od wersji Trend do wyposażenia należy klimatyzacja, od wersji Elegance również obręcze z metali lekkich, czujnik świateł i deszczu, panoramiczny dach i tempomat.

Komentarz 2017
Honda Jazz trzeciej generacji jest wiernym kompanem i potrafi przekonać swoimi parametrami. Jedyny problem to zwiększone zużycie układu hamulcowego. Powodem są mające skłonność do korozji czy zużywające się tarcze hamulcowe oraz zatarte zaciski hamulcowe.

pokaż szczegóły pojazdu