Audi TT od 2006 - 2014

Sportowy, elegancki, zwinny
Audi TT podkreśla swoje sportowe ambicje dynamicznym językiem wzornictwa oraz dobrymi właściwo-ściami jezdnymi. Druga generacja sportowego samochodu produkowana w latach 2006-2014, zarówno w wer-sji coupe, jak i roaster, charakteryzuje się bardzo dynamicznym prowadze-niem oraz znakomitym wykończe-niem. To odzwierciedla się w raporcie samochodów używanych DEKRA 2017 poprzez zwycięstwo w swojej klasie samochodów sportowych.

Dokładnie rzecz biorąc coupe jest rozszerzonym samochodem dwumiej-scowym oferującym dużo miejsca na wygodnych sportowych siedzeniach z przodu. Niewielkie dodatkowe sie-dzenia z tyłu posiadają praktyczną zaletę polegającą na możliwości zwiększenia przestrzeni bagażowej z 290 litrów do 700 litrów. Kierowcy cabrio muszą się ograniczyć do 250 litrów bagażu. Elegancki, tapicerowa-ny materiałowy dach otwiera się i zamyka w wersji TTS przy pomocy silnika elektrycznego w ciągu kilku sekund. Dodatkowym plusem dla komfortu podczas jazdy z otwartym dachem jest opcjonalna elektryczna owiewka. 

Na drodze Audi TT charakteryzuje się pewnym zachowaniem podczas jazdy, dużą zwinnocią i precyzyjnym ukła-dem kierowniczym. Zawieszenie jest seryjnie sportowo twarde, jeszcze bardziej w przypadku wariantów RS. Ten, kto przywiązuje wagę do bar-dziej komfortowego zawieszenia, może skorzystać z wersji TTS, która posiada na pokładzie adaptacyjny system amortyzacji. 

Pakiet bezpieczeństwa obejmuje czte-ry poduszki powietrzne, ESP oraz wytrzymałe hamulce. Opcjonalnie dostępne są reflektory biksenonowe, asystent świateł drogowych i doświe-tlania zakrętów oraz tempomat. Ze względu na ograniczoną widoczność do tyłu zaleca się wyposażenie mode-lu w czujniki parkowania. 

Paletę silników otwiera silnik benzy-nowy 1.8 TFSI (160 KM/118 kW), który pozwala przyspieszać od zera do setki w ciągu zaledwie 7,3 sekun-dy. Do tej ligi mocy należy również oszczędny diesel 2.0 TDI (170 KM/125 kW), który według normy spala jedynie 5,3 litra paliwa. Popu-larny 2.0 TFSI o mocy 2011 KM/150 kW pozwala przekroczyć liczbę 100 na prędkościomierzu już po 5,8 se-kund i osiąga prędkość maksymalna wynoszącą 250 km/h. 

Topowym modelem jest 2.5 TT RS o mocy 340 KM/250 kW i dużym mo-mencie obrotowym 450 Nm. Niemal wszystkie modele są wyposażone w napęd na cztery koła oraz w opcję dwusprzęgłowej skrzyni biegów. 

Komentarz 2017
Audi TT drugiej generacji jest znacznie bardziej niezawodne, niż średnia i w klasie aut sportowych i zajmuje bardzo wysokie miejsce, zwłaszcza w zakresie większych przebiegów. Wbrew trendom w tej klasie, ten sportowy samochód również pod względem podwozia i hamulców nie ma istotnych słabych punktów. Na uwagę zasługuje ponadprzeciętnie duża liczba pękniętych osłon przeciwpyłowych przy wałach napędowych i uszkodzonych układów wydechowych. Zła ocena pod względem karoserii, zwłaszcza egzemplarzy z większym przebiegiem, wynika z częściej wykrywanych pęknięć przedniej szyby.

pokaż szczegóły pojazdu