Audi Q5 od roku 2008

Triumfator
Kompaktowe Audi Q5 stanowi wśród SUV-ów Audi doskonałe uzupełnienie pomiędzy Q3 i Q7. Pod względem wykonania, materiałów i najwyższej techniki niczym nie odstaje od swoich braci. To w końcu musiało zakończyć się zwycięstwem w klasie SUV w raporcie samochodów używanych DEKRA 2017. 

Pod względem technicznym Q5 bazuje na platformie A4 i oferuje przy długości 4,63 metra pokaźną ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Fotele są wygodne, pojemność bagażnika wynosząca 540 litrów mieści się na poziomie klasy średniej i po złożeniu dzielonej tylnej kanapy może zostać zwiększona do 1560 litrów. Opcją dodatkową w programie jest praktyczna, tylna kanapa o przesuwanej długości. 

Zachowanie podczas jazdy zdradza sportowe geny SUV-a Audi. Samochód prowadzi się pewnie na zakrętach, jedzie stabilnie po prostej, jest łatwy w kierowaniu i zwinnie porusza się w mieście. Równocześnie przekonuje wyważonym komfortem jazdy, który można jeszcze poprawić wybierając opcjonalny adaptacyjny układ amortyzacji. Kto lubi sportową jazdę i jest gotowy na kompromis w kwestii komfortu, odnajdzie znakomitego partnera w sztywnym zawieszeniu sportowym pakietu S-Line. 

Pod maską używanego Q5 pracuje w normalnym przypadku turbodiesel. Rolę podstawowego silnika pełni 2,0 TDI o mocy 150 KM/110 kW, oprócz wariantów z napędem na cztery koła dostępna jest jedna wersja Q5 z napędem na przednie koła. Łakomym kąskiem z technicznego punktu widzenia jest sześciocylindrowy silnik o mocy 258 KM/190 kW 3.0 TDI, charakteryzujący się znakomitą dynamiką (0-100 w ciągu 6,2 sekund), przy jednoczesnym zużyciu paliwa na poziomie jedynie 6,3 l.

Łagodnie z paliwem obchodzą się również silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim 2.0 i 3.0 TFSI (do 272 KM/200 kW), które napędzają co dziesiąte Q5. Dbający o środowisko kierowca chętnie wybierze hybrydowy Q5 2.0 TFSI Quattro, którego sumaryczna moc systemowa silnika benzynowego i elektrycznego wynosi 245 KM /180 kW. 

Bogaty pakiet bezpieczeństwa zawiera seryjnie między innymi sześć poduszek powietrznych i ESP. Ponadto od rozpoczęcia produkcji (2008) dostępne były różne systemy wspomagające, jak aktywny tempomat, asystent świateł drogowych, asystent pasa jazdy / zmiany pasa jazdy jako wyposażenie dodatkowe.

Komentarz 2017
Wprowadzonemu w roku 2008 na rynek Audi Q5 udał się naprawdę duży skok do przodu. Samochód ma bardzo wysokie notowania u osób kupujących samochody używane. We wszystkich zakresach przebiegu auto plasuje się w czołówce klasy SUV. Gratulujemy! W statystyce usterkowości odnotowuje się jedyne nieco zwiększoną ilość uderzeń kamieni w przednią szybę.

pokaż szczegóły pojazdu