Renault Master od 2010

Różnorodność i bogactwo wariantów
W klasie transporterów od 2,8 do 4,5 ton dopuszczalnej masy całkowitej Renault Master występuje już w swojej trzeciej generacji. Seria modeli wprowadzona na rynek w roku 2010 stanowi znakomite rozwiązanie dla najróżniejszych zadań transportowych. W raporcie samochodów używanych DEKRA 2017 Renault zdobywa drugie z kolei zwycięstwo wśród transporterów, udowadniając po raz kolejny swoją niezawodność. 

Niezależnie, czy w wersji skrzyniowej, kufrowej, czy też jako mały autobus z maksymalnie 17 miejscami - ogromna różnorodność wariantów Mastera oferuje możliwość indywidualnego dopasowania pojazdu do określonych obszarów zastosowań. W sumie dostępnych jest niemal 180 opcji karoserii i napędu. 

Dostępne są trzy rozstawy kół od 3,18 do 4,33 metrów oraz cztery długości od 5,05 do 6,85 metrów. Wysokość załadunku wynosi od 1,7 do 2,14 metra. W przypadku zabudowy skrzyniowej oznacza to objętość transportową 8 i 17 metrów sześciennych, z zabudową typu kufrowego możliwe jest uzyskanie nawet do 22 metrów sześciennych. Obciążenie wynosi powyżej 2 ton, ciężar przyczepy sięga trzech ton. 

Przestrzeń załadunkową można wypełniać przez szeroko otwierane tylne drzwi, jedne boczne przesuwne drzwi z prawej strony (lewa strona: opcjonalnie) oraz przez niską krawędź załadunkową. Otwory drzwi mają wystarczającą szerokość, aby włożyć przez nie również europalety. W zależności od długości wersja z zabudową skrzyniową posiada 8 do 12 zaczepów do mocowania ładunku. 

Jeżeli chodzi o napęd, Renault stawia na swój turbodiesel 2.3 dCi-Common-Rail dostępny w trzech wersjach mocy. Podstawowy silnik dCi 100 o mocy 100 KM/74 kW osiąga przy 1.250 obrotach maksymalny moment obrotowy 285 Nm. W zabudowie skrzyniowej zoptymalizowany pod kątem zużycia wariant Ecoline zadowala się zużyciem 7,5 litra paliwa. 

Tak samo wydajny silnik dCI 125 o mocy 125 KM/92 kW osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm. W najsilniejszej wersji silnikowej dCi 150 (150 PS/110 kW) jest to 350 Nm przy 1500 obrotach. Dla obu tych mocnych silników dostępna jest zautomatyzowana sześciostopniowa przekładnia Quickshift, która w szczególności w ruchu dystrybucyjnym ułatwia kierowcy pracę. 

Oprócz niewielkiego zużycia paliwa długie okresy pomiędzy wymianą oleju i płynu chłodzącego oraz bezobsługowy łańcuch sterujący przyczyniają się do zmniejszenia kosztów eksploatacji. 

Pakiet bezpieczeństwa zawiera seryjnie poduszkę powietrzną kierowcy, asystenta hamowania i system zapobiegający blokowaniu kół z elektronicznym rozdziałem siły hamowania oraz ściankę oddzielająca przestrzeń ładunkową. Na liście opcji dostępny jest zależny od obciążenia ESP z układem zapobiegającym uślizgowi kół (seryjnie w przypadku napędu na tył), aktywne doświetlanie zakrętów, poduszki powietrzne dla pasażera i poduszki boczne, kamera cofania oraz składane siedzenie.

Komentarz 2017
Renault Master jest zwycięzcą w klasie transporterów roku 2017. Gratulacje dla Renault! Podczas oglądania używanych egzemplarzy należy jednak zwracać uwagę na popękane osłony przeciwpyłowe, na zatarte czy nieszczelne zaciski hamulcowe i drobne usterki w instalacji oświetleniowej.

pokaż szczegóły pojazdu