Ford C-Max

Energiczny kompaktowy van
Druga generacja Forda C-Max (od roku 2010) oferuje kierowcom wybór pomiędzy kompaktowym vanem z pięcioma siedzeniami i pojazdem siedmiomiejscowym, oferującymi dużą ilość miejsca dla całej rodziny z bagażem. Oprócz modelu C-Max w formacie Focusa dostępny jest o 14 cm dłuższy Grand C-Max, który z dwoma opcjonalnymi, pojedynczymi siedzeniami w trzecim rzędzie i dwoma praktycznymi przesuwnymi drzwiami zapewnia wygodę wejścia. W raporcie samochodów używanych DEKRA 2017 udało się temu vanowi wspiąć na samą górę podium w swojej klasie.

Również kompaktowa wersja charakteryzuje się znaczną elastycznością: po złożeniu środkowego siedzenia, oba zewnętrzne siedzenia można przesunąć ukośnie do tyłu, w zależności od tego, czy życzymy sobie więcej miejsca dla kolan, czy też większą przestrzeń ładunkową. Dla bagażu przeznaczono co najmniej porządne 471 litrów, a maksymalnie jest to nawet 1742 litry. 

Produkowana w hiszpańskim zakładzie Forda Almussafes obok Walencji druga wersja C-Max dzieli geny techniczne z Focusem III. Na przykład precyzyjny elektryczny układ kierowniczy oraz harmonijnie dostrojony układ jezdny. To zapewnia kompaktowemu vanowi pomimo większej wysokości bardzo poręczne prowadzenie, co powoduje, że jazda w zakrętach nawet mocno obciążonym pojazdem należy do przyjemności. 

Również pod względem bezpieczeństwa Ford zajmuje czołowe miejsce. W standardzie został wyposażony w sześć poduszek powietrznych: z przodu, z boku i chroniących głowę oraz, asystenta hamowania, układ zapobiegający uślizgowi kół ESP oraz bezpieczne siedzenia z efektem zapobiegania przed nurkowaniem. Za bezpieczeństwo pasażerów wg NCAP pojazd otrzymał najlepszą ocenę pięciu gwiazdek. Na rynku można już znaleźć używane modele z pakietem systemów wspomagających, które zawierą ratujące życie i praktyczne elementy, jak asystent parkowania, hamowania awaryjnego, utrzymania pasa ruchu oraz system ostrzegania przed zmęczeniem.

Jeżeli chodzi o napęd, dostępnych jest aktualnie siedem silników benzynowych i pięć silników wysokoprężnych o zakresie mocy od 85 KM/63 kW do 182 KM/134 kW. Nie należy zapominać o wariancie zasilanym gazem, silniku benzynowym 1.6 Ti-VCT zastrzeżonym dla kompaktowego pojazdu C-Max. Wystarczającą moc posiadają dostępne od roku 2012 silniki EcoBoost wyprodukowane zgodnie z zasadą downsizingu: jednolitrowy, trójcylindrowy silnik o mocy 125 KM/ 92 kW oraz czterocylindrowy silnik 1.6 l dostępny w dwóch wersjach mocy, 150/182 KM (110/134 kW).

Komentarz 2017
W trakcie oględzin C-Max pierwszej generacji przede wszystkim należy zwrócić uwagę na podwozie tego wymarzonego pojazdu. Na potencjalnego kupca mogą czekać wybite łożyskowania wahacza poprzecznego, nieszczelne amortyzatory czy uszkodzone łożyskowania amortyzatorów. Jeżeli chodzi o elektrykę to poza nieprawidłowo ustawionymi reflektorami odnotowuje się zwiększoną liczbę świateł mijania z pękniętymi szkłami. Wskazówka: podczas oględzin sprawdzić działanie regulacji zasięgu świateł.

pokaż szczegóły pojazdu