Audi A6 od roku 2004

Patent na czołowe miejsca
Audi A6 od wielu lat posiada monopol na czołowe miejsca w raporcie samochodów używanych DEKRA. Model ten nie tylko odnosił wielokrotnie zwycięstwo w klasie wyższej średniej/wyższej, lecz kilka razy zdobył nawet tytuł „Najlepszy we wszystkich klasach”. Tę tradycję kontynuuje produkowana od roku 2011 czwarta generacja A6. W raporcie samochodów używanych DEKRA 2017 z najlepszym współczynnikiem usterek w trzech zakresach przebiegu do 150.000 kilometrów ponownie odnosi ogólne zwycięstwo.

Ten wynik nie jest przypadkowy. Znakomita jakość wykończenia, wysokiej jakości materiały i nowoczesna technika sprawiają, że Audi A6 również jako samochód używany jest najbardziej polecanym pojazdem klasy wyższej średniej. Nawet wyższe przebiegi Audi wykorzystywanego często jako samochód biznesowy dzięki regularnemu serwisowaniu nie stanowią w większości przypadków przeszkody dla drugiego życia pojazdu w rękach prywatnych.

Przestronność oraz wysokiej jakości wnętrze stwarzają wrażenie klasy wyższej. Również na wygodnej tylnej kanapie nawet wysoki  pasażer ma do dyspozycji dużo miejsca nad głową. Komu nie pasuje użytkowy bagażnik limuzyny (530 litrów) lub do 995 litrów w S6, może sięgnąć po popularne kombi Avant, mieszczące do 1680 litrów. 

Pomimo masy własnej wynoszącej od 1,7 do 2 ton, Audi na ulicy charakteryzuje się zwinnym prowadzeniem, bardzo pewnymi właściwościami jezdnymi i precyzyjnym układem kierowniczym. Dopasowanie układu jezdnego świadczy o udanym połączeniu komfortu i sztywności, dzięki któremu Audi szczególnie nadaje się do podróżowania na długich trasach. Wybierając opcjonalną amortyzację pneumatyczną można jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy. 

Obszerny pakiet bezpieczeństwa zawiera w standardzie oprócz sześciu poduszek powietrznych i ESP, również czujnik świateł i deszczu, tempomat oraz zapobiegający wypadkom system bezpieczeństwa. Opcjonalnie dostępne są systemy asystenta jazdy dla świateł drogowych, widoczności w nocy, parkowania, utrzymania i zmiany pasa ruchu oraz tempomat adaptacyjny. 

Szeroką paletę silników otwiera dwulitrowy silnik benzynowy TFSI o mocy 180 KM/132 kW, a zamyka topowy model RS6, którego czterolitrowy, ośmiocylindrowy silnik wysokoprężny generuje moc 560 KM/412 kW. Najlepszym wyborem jest sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o różnych stopniach mocy do 313 KM/230 kW, który z reguły jest łączony z napędem na wszystkie koła Quattro i z przekładnią automatyczną. 

Komentarz 2017
A6 typ 4G podobnie jak w roku poprzednim jest zwycięzcą w klasyfikacji „Najlepszy we wszystkich klasach“, chociaż dystans od modelu zajmującego drugie miejsce mógłby być jeszcze większy, gdyby w zakresie podzespołu karoseria/rama/wnętrze wskutek zwiększonej liczby uszkodzonych przednich szyb nadrabiał podłogą. Mimo to model ten uzyskał najlepszy wskaźnik usterkowości we wszystkich trzech zakresach przebiegu. Serdeczne gratulacje dla Audi!

pokaż szczegóły pojazdu